To hænder ved et pc-tastatur
Online materialer i bibliotek.dk
Find digitale materialer om lige det, du interesserer dig for

Der er masser af online materialer at hente i Bibliotek.dk. Det gælder artikler, rapporter, bøger med mere. Her får du tips til at finde dem.

Tip til søgning

Her er nogle generelle tips til søgning i Bibliotek.dk:

• Søg også på engelsk, hvis du vil have et bredere udvalg
  • Brug filtrene til at afgrænse til digitale materialer
  • Brug også filtrene til at få overblik over materialetyper og emner.

Artikler

Når du søger online artikler, kan du med fordel starte med at afgrænse søgningen til artikler i drop down-boksen eller i fanerne øverst på siden:

Artikler valgt som materialetype

Der er flere udbydere af online artikler, fx:

Infomedia: Avisartikler og mange tidsskriftsartikler, fx fra Ingeniøren, Computerworld og Mandag Morgen. Du skal være logget ind på Bibliotek.dk for at se dem.

Faktalink: En samling af artikler om alverdens emner, også de helt aktuelle. Artiklerne indeholder kildehenvisninger og henvisninger til relateret indhold. Find dem på Bibliotek.dk eller her: Faktalink

Forfatterweb: En samling af forfatterportrætter, inkl. bibliografier og værkanalyser. Find dem på Bibliotek.dk eller her: Forfatterweb

DBC Webarkiv: Pdf-udgaver af artikler, anmeldelser, bøger og rapporter. DBC arkiverer efter aftale med en række forlag online materialer og gør dem tilgængelige i pdf-format.

I dette eksempel vises adgang til tre udbydere. Klik på Alle bestillingsmuligheder for at se dem.

Bestilmuligheder ved digital artikel

Du kan bruge emneordene i posten som inspiration til din videre søgning.

emneord i en enkelt post

Rapporter

Hvis du leder efter rapporter, skal du lede efter e-bøger. Denne rapport er tilgængelig i pdf-format:

Ebog bestillingsmuligheder

E-bøger

Du har adgang til eReolens bøger gennem bibliotek.dk. Klik på knappen "Gå til bogen"

Adgang til ereolen fra en post

Kontakt os gerne

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål: Kundeservice