Ny bruger på Bibliotek.dk
Du bliver bruger på Bibliotek.dk gennem dit bibliotek

Måske er du allerede bruger

Er du allerede registreret bruger på et folkebibliotek, så er du også bruger på Bibliotek.dk. Gå videre til login, vælg dit bibliotek og indtast låneroplysninger.

Gå til login

Hvis du er bruger på et uddannelsesbibliotek, skal du knytte dit bibliotek til din bibliotek.dk-profil for at få det fulde udbytte af profilen - huskeliste, digitale tjenester mm. Når du har knyttet dit bibliotek til din Bibliotek.dk-profil, skal du fremover bruge MitID som login-metode.
Du kan også vælge at logge ind uden adgang til en profil - altså uden at knytte biblioteket til en Bibliotek.dk-profil -  og blot bestille.

Alt efter, hvilket bibliotek du er tilmeldt, kan der være forskel på, hvordan du logger ind. Nogle brugere skal logge ind med mailadresse, men de fleste logger ind med CPR-/lånernummer og pinkode.

Allerede låner, men glemt kodeord?

Pinkoden er den kode, som du bruger, når du låner på biblioteket. Hvis du ikke kan huske din kode, kan du henvende dig på det bibliotek, hvor du er oprettet som bruger. De fleste steder kan du logge ind på dit bibliotek med MitID og selv oprette en ny pinkode under brugerprofil.

Bliv låner

Du kan oprette dig online som bruger på dit folkebibliotek med MitID.

På uddannelsesbiblioteker skal du ofte være tilknyttet den pågældende uddannelse for at blive oprettet på biblioteket. Kontakt evt. biblioteket for at få mere information om dine muligheder.